Peugeot campers J5 D TURBO GR KAMPEERAUTO uit 1988
KM Stand |
224000 KM |
Type |
Camper |
Staat |
Gebruikte staat |
Merk |
Peugeot campers |
Model |
J5 D TURBO GR KAMPEERAUTO |
Bouwjaar |
1988 |
Transmissie |
Handgeschakeld |
Brandstof |
Diesel |
Type |
Buscamper |
Rijbewijs |
B Rijbewijs |
Gewicht Leeg |
1900 kg |
Lengte |
550 cm |
Breedte |
190 cm |
Hoogte |
230 cm |
Sta Hoogte |
180 cm |
Gordelplaatsen |
2 Gordelplaats(en) |
Slaapplaatsen |
2 Slaapplaats(en) |
In het kort: Onze geliefde Peugeot J5 Turbo (1988) met beresterke dieselmotor zoekt een nieuwe eigenaar. Door de zonnepanelen, koelkast op gas en elektriciteit, grote gasfles, Porta Potti en water aan boord kun je prima een paar dagen zonder voorzieningen. Deze prachtbus kan zo de weg op en is klaar voor nog vele avonturen.
Dus doe een leuk bod en je kunt nog lekker genieten.
⭐ De uitgebreidere versie: Deze prachtige vintage camper gaat je veel plezier geven. Wij hebben er van genoten tijdens een mooie reis door Schotland en vele weekendjes weg. We verkopen onze ‘Old Lady’ met pijn in het hart, maar samen met mijn broertje nemen we de oude camper van onze ouders over. Die is een maatje groter en perfect om te delen. Zonder die optie had ik deze Peugeot nooit verkocht.
Dit zit erin:
- Zithoek wordt een ruim bed waar je ook als lang persoon lekker in kunt liggen (ik ben 1,96m en lig prima)
- Zonnepanelen die de huishoudaccu voeden,
- Koelkast op gas en stroom
- Drie gaspitten
- Elektrische oven
- Fonteintje met twee losse 10 letter watertanks
- Porta Potti
- Standkachel
- TV met dvd speler
- Standkacheltje dat is aangesloten op de dieseltank voor koude nachten
- Raamisolatie cabine
- Grote luifel
- Je mag er 6 personen in vervoeren. 9 op kenteken, maar daar is niet geneog zitplek voor.
Er zit nog een klein jaar APK op en over vier jaar is ze belastingvrij!
Met trekhaak.
💡Belangrijk om te weten: Dit is natuurlijk een oude bus. Zo moet je er ook mee omgaan en rijden. Als je 95 km/u rijdt, doet ze 1 op 11. Veel harder wil ze trouwens ook niet, 100 km/u is de max.
Er zit geen stuurbekrachtiging op, maar daar hebben wij nooit problemen mee gehad. Mijn vriendin is echt niet heel sterk, (ik mocht het opschrijven hier 😉) maar zij kan de bus ook prima parkeren en manoeuvreren op een camping.
De carrosserie is goed maar niet perfect. Zo is er de afgelopen jaren duidelijk gewerkt aan de dakrand, de vorige eigenaar stipte de barstjes daar en elders altijd gelijk aan met verf (krijg je erbij). Ik heb het nu laten zitten zodat je weet hoe het eruit ziet. In de cabine zitten een paar gaatjes in de bodemplaat, geen probleem voor de APK volgens de garage maar mag wel een keer worden gelast. Bij veel regen heb je soms wat dunne lijntjes water.
🧰 Onderhoud
Een paar jaar geleden is door de vorige eigenaar de koppeling gereviseerd.
Bij de aanschaf in augustus 2023 hebben we een aantal dingen gedaan:
• nieuwe distributieriem
• olie ververst
• nieuw olie- en brandstoffilter nieuw
• remmen
• bodem getectyleerd
• startmotor gereviseerd
Na zo’n 5000 km heeft deze oude dame de winter binnen gestaan. De vorige eigenaar heeft ‘r ook altijd in de natte seizoenen binnen gehad.
In maart dit jaar hebben we het volgende onderhoud gedaan:
• weer nieuwe olie
• weer een nieuw oliefilter
• nieuwe V-snaren
• nieuwe motorsteunen
• nieuwe koplampen
• LED-werklampen voor extra licht in donkere bossen of bergweggetjes
• USB-A/C aansluiting gemonteerd
Dit is dezelfde soort camper als de Fiat Ducato en Citroen C25.
Zoekwoorden: camper, camperbus, zelfbouwcamper, kampeerauto, kampeerbus
Optie(s)
Exterieur
Huishoud accu,
Motor
Reservewiel,
Turbo diesel,
Opties
Zonnepaneel,
Overige
Buitenlamp,
Cassette toilet,
Getinte ramen,
Kastruimte keuken,
Koelkast met vriesvak,
Reservesleutels,
Voorstoelen draaibaar,
Tent / Luifel
Luifel,
Toebehoren en camper accessoires
Oprijblokken,
Porto Potti,
Trekhaak,